Jag behöver hjälp

hehe de här kommer låta klantigt och illa... men jag är inte med i varken a kassa eller facket.. och nu vill jag gå med i A kassan... dock inte facket... inte ännu...men A kassan vet jag att jag vill gå med i... men nu är min fråga hur i helvete gör man?? sökte på a kassa på google men fick bara upp en massa skit...Är de oliksa akassor för vad man arbetar inom eller är det samma a kassa? kan jag anmäla mig på internet? eller måste jag ringa någon?
Hur gör jag ???

Dessutom måste jag jobba ett visst antal timmar i veckan för att få vara med eller kan man gå med ändå hur funkar det..:S

är de någon som vet som vill hjälpa mig utan att håna mig för att jag inte vet??:S

Please:D

//Johanna

En liten hälsning
Postat av: Carro

Ja tror att enklaste sättet e o gå te en arbetsförmedling o be om alla jävla papper du ska skriva under.. ja måste oxå göra d där nu när ja fått fast.. A kassan e ju liksom jävligt bra o ha:) Lycka te;)

2008-04-21 @ 09:47:29
URL: http://cma.bloggagratis.se
Postat av: Pepino

Gör som Carro föreslår. Vilken A-kassa man går med i beror på vilken A-kassa som är ansluten till din arbetsplats. För butiksjobb brukar det vara Unionen som gäller, t.ex. Och ja, man måste ha jobbat ett visst antal timmar, men det där kan du få hjälp med av arbetsförmedlingen, troligtvis.

2008-04-21 @ 19:56:18

Give me some:

Name yourself:
<---Orkar du inte skriva varje gång? kryssa i denna!

E-postadress: (Visas ej i bloggen)

URL/Bloggadress:

Skriv här under:

Trackback
RSS 2.0